Polska kuchnia, polski Bałtyk i polska odzież mają na całym świecie swoją niepodważalną renomę, która budowana przez wiele lat dzisiaj nie może sobie pozwolić na jakiekolwiek zawirowanie opinii. Jeśli ktoś może powiedzieć cokolwiek o polskiej odzieży to na pewno Ci, którzy handlują nią wszędzie gdzie się da od wielu lat. Największe sukcesy osiągnęliśmy jednak w okresie przemian gospodarczych po czasach komunistycznych, a pomogło w tym na pewno to, że polskie firmy odzieżowe postawiły na nowoczesność i doskonałą jakość. Bo tym się właśnie wyróżnia od wielu lat odzież z Polski. Na pewno odtąd odkąd zaczęliśmy odzież po całym świecie rozprowadzać stawiamy na jakość. To właśnie w głównej mierze polskie firmy odzieżowe a przynajmniej ich zdecydowana większość stawiają na najlepszej jakości materiału. Dzisiaj mało który polski producent odzieży pozwala sobie na szycie jej na materiałach ściąganych na przykład z Chin. No właśnie, bo to się dzisiaj wydaje być głównym problemem, że szycie na polskich materiałach jest nieopłacalne. Tak naprawdę to zdecydowana większość firm odzieżowych korzysta nadal z polskich dostawców materiałów włókienniczych. Zdarza się jedynie, że te najbardziej pazerne na pieniądze, na szczęście niektóre tylko polskie firmy odzieżowe wykorzystują tanią chińszczyznę do produkowania i szycia swoich kolekcji, rzekomo robionych na polskich materiałach. Świetnie, tylko, że każdy nawet średnio rozgarnięty odbiorca ubrań od razu zorientuje się, że ubrania szyte są na chińskim materiale.
Dlatego zdecydowana większość Naszych firm nadal stawia na najwyższą jakość, próbując to wszystko zapakować w miarę rozsądną cenę. Bo tutaj pojawia się największy problem. Jak sprzedać wyprodukowane ubrania za uczciwą cenę? Jak wytłumaczyć klientom, że kupowany materiał jest naprawdę dobry i na wysokim poziomie jakościowym. Tylko niektóre polskie firmy odzieżowe mogą sobie pozwolić na naprawdę uczciwe ceny i na sprzedaż ubrań i odzieży w takiej uczciwej cenie. Niektóre firmy liczą sobie wręcz kolosalne pieniądze za swoją odzież, a mimo wszystko ludzie są w stanie za to tyle zapłacić. Ale w takich przypadkach są to głównie polskie firmy odzieżowe mające swoją renom na rynku, mające swoje salony sprzedaży czy też swoje odpowiednie moce dystrybucyjne i prezentacyjne. Firma firmie nie równa i dotyczy się to również w ogromnym stopniu Naszych rodzimych firm odzieżowych. Wystarczy czasem porównać ceny markowych polskich ubrań z tymi od małych producentów. Za przykład można wziąć garnitury, które można kupić za ogromne a raczej bardzo duże pieniądze. W markowych sklepach z garniturami ceny garniturów są zawrotne jak dla zwykłego zjadacza chleba. Ale oto w mniejszym sklepie położonym gdzieś na jakimś ryneczku czy targowisku możemy kupić prawie identyczny garnitur za kilkakrotnie mniejszą kwotę. I nie ma tu mowy o różnicy w jakości towaru na korzyść modnego sklepu w galerii czy modnego producenta znanego w całej Polsce. Sęk jest w tym, że oby dwa produkty będą bardzo zbliżonej jakości. Ale zawsze droższy będzie ten modny pomimo, że ten tańszy będzie po prostu znacznie lepszy.
Na szczęście w ostatnich latach wojna, jaką toczą między sobą polskie firmy odzieżowe opadła na sile i przeniosła się raczej na międzynarodowe rynki. Jako, że naprawdę mamy renomę na świecie niepodważalną to Nasze firmy nie narzekają na brak zamówień. Co więcej, polskie firmy odzieżowe dostają zamówienia z większości krajów świata a co najważniejsze, wszystkie Nasze firmy postrzegane są bardzo dobrze poza granicami Naszego kraju. Konkurencja na rynki zagraniczne bardzo często sprawia, że Nasze firmy muszą patrzeć zdecydowanie mocniej na koszty aniżeli inne firmy z tego regionu świata. Nie mówiąc już o tym, że ciągle zagrożeniem największym są ubrania ściągane z zakładów szwalniczych w Chinach czy z innych części świata, czyli krajów tak zwanych trzeciego świata. Nasze polskie marki mają jeszcze ten jeden wielki plus, że coraz częściej korzystają z potencjału projektantów mody, a takich uzdolnionych i pełnych pomysłów projektantów w Polsce na pewno nie brakuje. Wystarczy tylko ich zatrudnić, żeby móc próbować podbijać zachodni rynek własnymi kolekcjami ubrań, które po prostu będą dobre jakościowo i przede wszystkim modne. Najważniejsze jest dzisiaj to, żeby nie zmarnować renomy, jaką polscy producenci odzieży mają na całym świecie.